Nieuwsberichten

Advies gevraagd over wijzigingsverzoeken NL LOM

25 april 2018 Voor de afspraak NL LOM is een aantal wijzigingsverzoeken binnengekomen. We vragen de leden van de werkgroep Metadata – subwerkgroep ECK metadata om een advies te formuleren over het al dan niet aannemen van deze wijzigingsvoorstellen.

Jaarplan 2018

26 maart 2018 Publieke en private ketenpartijen in het onderwijs ondersteunen met effectieve standaarden en keten(referentie)architectuur om de informatiestromen in de onderwijsketens op de meest effectieve en duurzame manier in te richten. Dat is de ambitie van Edustandaard.

Hoe tevreden zijn scholen over OSO?

18 september 2017 Bijna iedereen gebruikt OSO voor het overdragen van leerlingdossiers, blijkt uit het Tevredenheidsonderzoek OSO 2016/2017.

Nieuwe startpagina ROSA-wiki

21 augustus 2017 De ROSA-wiki heeft een nieuwe startpagina. ROSA staat voor Referentie Onderwijs Sector Architectuur. De architectuur biedt houvast voor iedereen die zich bezighoudt met informatievraagstukken in de keten.

Nieuwe HKS-browser

21 augustus 2017 Kennisnet heeft samen met de samenwerkingsorganisatie beroepsonderwijs bedrijfsleven (SBB) een HKS-browser ontwikkeld die de herziene kwalificatiestructuur ontsluit op basis van Linked Open Data.

ECK Distributie en toegang versie 2.1.1

20 augustus 2017 Verschillende partijen hebben de 2.1-versie van de afspraak ECK Distributie en toegang geïmplementeerd. Ze zijn daarbij tegen aan aantal punten aangelopen die een succesvol gebruik in de keten in de weg kunnen staan. 

Nieuwe versie OSO gegevensset 2017.1

19 augustus 2017 In de halfjaarlijkse standaardisatiecyclus is een nieuwe versie van de OSO-gegevensset ontwikkeld. Het betreft twee nieuwe profielen, naast de bestaande vier.

Oprichting werkgroep IAA-inventarisatie

22 juli 2017 In de huidige situatie is binnen het onderwijsdomein de wijze van identificeren, authentiseren en autoriseren van natuurlijke en niet-natuurlijke personen (bijvoorbeeld ten behoeve van toegang) afhankelijk van doelgroep, proces en sector.

vorige pagina volgende pagina